banner
5 latest demands
Dodávka a instalace elektronické požární signalizace
Elektroinstalace osvětlení
Stavební práce
Dostavba a rozšíření ZŠ a MŠ
Poptavám zednické práce
5 latest offers
Stavebnictví
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SPECIAL 42S
Horizontální vyvrtávačka WH 10 CNC po generální opravě a modernizaci
Zajistíme úklid sněhu z komunikací
Frézky nástrojářské - FN 32, výrobce TOS

Další český elektrobus - SOR EBN 8

17/12/2012

 

Městský nízkopodlažní elektrobus SOR EBN 8 je dvounápravový dvoudveřový elektrobus délky 8 000 mm, určený pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu. Karoserie elektrobusu vychází z městského elektrobusu SOR EBN 10,5. Obsaditelnost vozu je 51 osob, z toho 16 míst k sezení, s dalšími 2 sklopnými sedadly.
Pro pohon elektrobusu byl vyvinut zcela nový šestipólový elektromotor TAM 1049 Pragoimex o jmenovitém výkonu 120 kW. Elektromotor je chlazený vodou, což má následující výhody:

  • hmotnost necelých 400 kg - ve srovnání se vzduchem chlazenými motory velice nízká
  • motor je bez chladícího ventilátoru - tím dosahuje lepší účinnosti, nižší hlučnosti
  • nepřehřívají se ložiska motoru
  • motor umožňuje více než dvojnásobnou přetížítelnost
Spolu s elektromotorem je vodou chlazený i trakční měnič, čímž je dosaženo další redukce hmotnosti, menič je velmi kompaktní pro zástavbu. Odpadní teplo je navíc možné využít pro vytápění interiéru. Samozřejmostí celého pohonu je rekuperace.
Zdrojem stlačeného vzduchu je rotační lamelový kompresor se sušičem vzduchu i odlučovače oleje.
Trakční baterie je složena ze 180 článků, 300 Ah. Každý článek je sledován samostatně z hlediska přebíjení, podbíjení i teploty. Celý box je v případě zvýšené teploty chlazen. Naopak - pro extrémní mrazy je možno na přání vybavit bateriový box ohřevem, při noční odstávce vozidla mimo garáž je baterie temperována na teplotu okolo 0°C - vozidlo musí být připojeno k napájecímu stojanu. Trakční baterii doporučujeme vybíjet maximálně z 80% kapacity. Za těchto podmínek je dojezd elektrobusu - dle obsazenosti a náročnosti provozu - přibližně od 110 do 160 km.
Trakční baterii lze dobít za 8 hodin "pomalým" nabíjením (32A) - včetně vybalancování článků (nutné 1x denně). Při nabíjení je možné navolit, předehřev interiéru vozu - tak aby byl vytopen při odjezdu. Dále je možné nabíjet baterii "rychlonabíjením" - až 250A - úměrně proudu se zkracuje čas nabíjení až na 1 hodinu.
Více a fota na:http://www.sor.cz/site/elektrobusy-sor-ebn-8
ZDROJ: SOR Libchavy
www.enviweb.cz

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU