banner
5 latest demands
Poptávka - Tisk, dlouhodobá spolupráce
Tlaková kanalizace
Rekonstrukce elektroinstalace
Park vč. nákupu a osazení překážek
Nábytek - vybavení učebny
5 latest offers
Stavebnictví
OHÝBAČKA BETONÁŘSKÉ OCELI - SPECIAL 42S
Horizontální vyvrtávačka WH 10 CNC po generální opravě a modernizaci
Zajistíme úklid sněhu z komunikací
Frézky nástrojářské - FN 32, výrobce TOS

Český Siemens oživil vozy metra pro Jižní Koreu

13/08/2012

Přibližně 20 km od jihokorejského hlavního města byl letos v červenci zahájen plně automatický provoz metra bez řidiče. Novou linku metra obsluhuje 15 dvouvozových jednotek na pneumatikách typu VAL 208, které vyrobila a dodala společnost Siemens. Český expertní tým prováděl ve vídeňském závodě kompletní integrační zkoušky těchto vozidel, které umožňují jejich uvedení do provozu. Zahrnují odborné instalace zabezpečovacích bloků na soupravy, statické zkoušky vozidel, řízení konfigurace vybavení, zajištění kompletní dokumentace a další související činnosti. V rámci kontraktu dodal Siemens také automatický zabezpečovací systém a vybavení dohledového a řídicího centra a depa.



Vozidla na pneumatikách jsou provozována v různých zemích světa. „Lidé se jimi svezou například z letiště Charles de Gaulle v Paříži a O’Hare v Chicagu, ve francouzských městech Toulouse a Rennes, v italském Turínu, ale i na Taiwanu a nově v Jižní Koreji. Český tým uvedl do provozu už více než 140 takových jednotek. Denně přepravují statisíce cestujících do práce, za přáteli i zábavou,“ říká Jan Maj, ředitel dopravní divize Siemens v České republice.

Město Uijeongbu se nachází asi 20 kilometrů severně od jihokorejského hlavního města Soul. Od roku 1995 se zde počet obyvatel zvýšil o 38 procent a očekává se nárůst o dalších 28 procent, tedy 500 000 obyvatel do roku 2020. Město se rozhodlo pro systém lehkého metra. Estakádová trať vede v délce 11 kilometrů z východní části města do centra s přestupem na metro do Soulu. Cestující se jím dopravují rychle, spolehlivě a ekologicky do hlavního města.

Linka má 15 stanic a vozidla Siemens na ní ve špičce přepraví 3 400 cestujících za hodinu v jednom směru. V roce 2040 se předpokládá, že přeprava ve špičce bude dosahovat dokonce 6 400 cestujících za hodinu v jednom směru. Očekává se, že metro využije okolo 32 milionů cestujících za rok, v následujících dvaceti letech dokonce až 55 milionů. Metro bude jezdit 20 hodin denně, dvojice souprav vyjede ve špičce každých 205 sekund.

Vozidla typu VAL jsou založená na lehké konstrukci a jsou provozována v plně automatickém režimu bez strojvedoucího. Využívají se zejména k napojení na systém metra ve velkoměstech i jako páteř hromadné dopravy v malých a středních městech. Mezi významné charakteristiky patří krátké intervaly, rychlost až 80 kilometrů v hodině, rychlý rozjezd a krátká brzdná dráha s přesným zastavením ve stanicích. Soupravy řídí a kontroluje automatický zabezpečovací a řídicí systém. Ten stanovuje požadované bezpečnostní vzdálenosti. Umožňuje krátké rozestupy jízdy do jedné minuty mezi soupravami, což je ideální pro přeplněná města. Řízení je prováděno z řídicího centra s videokamerami ve stanicích, podél kolejí a v prostoru pro cestující. Jejich zásluhou řídicí středisko flexibilně reaguje na náhlé přívaly cestujících a umožňuje rychlé nasazení dalších vozidel. Systém na pneumatikách díky dobré stoupavosti kopíruje terén a je podstatně tišší při průjezdu oblouku s malým poloměrem než jiné kolejové systémy. Použité zelené technologie rekuperace energie při brzdění pomáhají zákazníkovi výrazně snižovat spotřebu energie.

 

metro_222

 

 

www.techtydenik.cz

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU