banner
5 latest demands
Výmalba interiérů
Odstranění objektu
Paletové regály
Protipožární automatické dveře
Pořízení nábytku
5 latest offers
Kovoobrábanie
Svařovací invertor pro svařování metodou MMA a TIG.
Horizontální vyvrtávačka WH 10 CNC po generální opravě a modernizaci
Opravy nástrojů
Plastové přepravní boxy

Česká pošta stále doručuje adresátům oznámení namísto balíků

04/12/2014

 

balibot_641

Služba Balíkobot.cz (ze skupiny cenového srovnávače Srovnáme.cz), která pomáhá internetovým obchodům agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, monitorovala v průběhu  listopadu celkem 10 000 náhodně vybraných zásilek pro studii porovnání rychlosti a kvality služeb jednotlivých přepravců a jejich připravenosti na letošní vánoční sezónu. Z výsledků této studie vyplývá, že např. Česká pošta nedoručí adresátům při prvním pokusu více než 25 % zásilek, což je 23 krát více než například u společnosti PPL. Namísto doručení zásilky adresátovi je 29 % balíků vyzvednuto na poště, aniž by o to adresáti předem stáli.

V období testu v  listopadu 2014 bylo 58 % balíků z internetových obchodů zaplaceno předem, a jen 42 % bylo hrazeno dobírkou nebo hotově. Největší procento dobírek evidoval Balíkobot.cz u České pošty (50 %), na druhé straně nejnižší počty dobírek byly evidovány u přepravce DPD (37 %) a Zásilkovny (38 %).

V den podání zásilky obchodníkem je doručeno jen velmi mizivé procento zásilek. Tato služba buď není přepravci nabízena vůbec, anebo je zastoupena pouze do 1 % z monitorovaných zásilek (Česká pošta). Přes 1 % se dostala pouze společnost Zásilkovna.cz. Simona Kijonková, zakladatelka a ředitelka Zásilkovny k tomu dodává: „Službu same-day delivery, tj. doručení v den podání obchodníkem, nabízíme již nyní ve třech největších městech v ČR. Důraz na rychlost dodání zboží bude jednou z klíčových konkurenčních výhod e-shopů, proto se na rozšíření same-day delivery do dalších měst zaměříme i v příštím roce.“

Martin Šauer, manažer projektu Balíkobot.cz, říká: „Pro zákazníky je nejdůležitější, aby přepravce splnil, co slíbí a přijel v daný den a slíbený čas. V tom však stále velké množství přepravců pokulhává. Zatímco například PPL úspěšně doručí přes 80 % zásilek druhý den po jejich podání, u České pošty je to pouze 57 %. Úplně jiné statistiky pak vidíme u společností typu Zásilkovny, kde je odběr zásilek rozložen téměř rovnoměrně do 5 dnů po jejich odeslání. U společností tohoto typu je na volbě zákazníka, který den zásilku vyzvedne.“

 

Komunikace s adresátem přepravcům šetří peníze při marných doručeních, kterých je například u České pošty 25 %. I proto se na komunikaci většina přepravců zaměřuje.

Ondřej Vaňha, obchodní a marketingový ředitel DPD k tomu říká: „Počet spokojených zákazníků DPD výrazně roste díky nově spuštěné službě DPD Kurýr. Zákazník si upravuje doručení zásilky podle potřeby. Snadno si může změnit termín a místo doručení nebo se s kurýrem přímo spojit.“

O službě Balikobot.cz:

Balíkobot.cz (součást skupiny předního českého cenového srovnávače Srovnáme.cz) je služba určená všem podavatelům zásilek, primárně internetovým obchodům. Balíkobot nabízí integraci systému přepravních služeb přímo do administrace e-shopů. Součástí integrace je tisk štítků, objednání svozu a Track & Trace a dalších služeb na jedno kliknutí. Služba je na trhu od srpna 2014 a denně přes ní projdou tisíce zásilek převážně internetových obchodů.

Další informace najdete na www.balikobot.cz

 

posta_341

 

Kontakt

Martin Šauer

Tel: +420 777 976 039

Email: martin.sauer@balikobot.cz

Web:  www.balikobot.cz

 

Kontakt pro média:

Ondřej Hampl, Managing Partner                                                            

ACCEDO Czech Republic a Slovakia Communications s.r.o.                                          

Email: ondrej.hampl@accedogroup.com 

Tel.: +420 775 132 199

 

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU