banner
5 latest demands
Mobilní obytná buňka
Kancelářské potřeby
Dodávka technických plynů
Vybavení DM
Fotovoltaická elektrárna
5 latest offers
Filament PLA od 299,-
Použité oktabíny k prodeji
Koše do šachtových pecí
OCELOVÉ PLOŠINY
Inspekce regálových systémů a ocelových plošin

Budeme jezdit vlaky DESIRO ? Soukromý přepravce VEOLIA TRANSPORT...

17/08/2007

Budeme jezdit vlaky DESIRO ?
Soukromý přepravce VEOLIA TRANSPORT podal 15. srpna t.r. ministerstvu dopravy oficiální nabídku na provozování 3 soukromých dálkových železničních spojů, a to z Prahy do Tanvaldu (136 km), z Nymburka do Rumburka (130 km) a z Liberce do Ústí nad Labem (113 km). Na uvedených regionálních trasách hodlá nasadit technicky moderní, provozně výkonné a zároveň úsporné nízkopodlažní jednotky Siemens Desiro DMU Classic. Cestujícím hodlá zabezpečit o 10 % kratší jízdní doby, větší spolehlivost spojení, komfort, bezpečnost a ekologickou ohleduplnost. Tato nabídka je podle jejího generálního ředitele VEOLIA TRANSPORT ing. P.Moravce v souladu s plány MD ČR na liberalizaci trhu dálkové železniční dopravy v ČR, programovým prohlášením vlády i s přijatým dokumentem Dopravní politika ČR na léta 2005-13.(foto Siemens) Z technického hlediska je navrhovaná motorová jednotka Siemens Desiro DMU Classic jediným typem mezi novými vlaky schválenými pro provoz na české železniční infrastruktuře. Vedle vysoce automatizovaného provozního a komunikačního vybavení (včetně připojení na internet) umožňuje také bezproblémovou přepravu handicapovaných osob. Její nasazení je výhodné i ekonomicky, Experti VEOLIE TRASNPORT propočetli trendy vývoje prokazatelné ztráty u monopolního dopravce a při podpisu 8leté provozní smlouvy management firmy garantuje státu úsporu 150-160 milionů Kč. VEOLIA TRASNPORT ČR, a.s., není na českém dopravním trhu nováček. Disponuje tu 8 společnostmi s celkovým obratem přes 2 mld. Kč. Vedle linkové silniční přepravy (s 1500 autobusy a 48 trolejbusy zajišťuje přes 600 pravidelných příměstských i městských linek) provozuje (se 7 vlakovými soupravami) rovněž 2 pravidelné regionální železniční spoje (mj. mezi Libercem a německou Žitavou). Vedle ní v ČR provozuje soukromé osobní vlaky pouze společnost VIAMONT (ze Sokolova do Karlových Varů). Neúspěšný byl zatím pokus Rail Trans. Její RT Expres měl spojit od loňského prosince metropoli s Ostravou. Navrhované elektrické lokomotivy však neprošly schvalovacím řízením drážního úřadu. Právní podmínkou pro realizaci nejnovější nabídky VEOLIE TRASNPORT (od prosince 2008) je vítězství v tendru MD ČR. Ten však zatím nebyl vyhlášen. MD ČR pracuje nad návrhem zákona o veřejné dopravě. Odhady na jeho schválení a začátek platnosti oscilují okolo 1.1.2009. Vedle toho by České dráhy měly postupně projít rozsáhlou restrukturalizací, jež mj. zahrnuje oddělení ziskové nákladní dopravy do dceřinné společnosti ČD Cargo.

Do you want to be informed about demands before others? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU