banner
5 neuesten Anforderungen
Poptávka - položení dlažby
Poptávka - natření střechy
Nákup ochranných prostředků
Oprava podlahové krytiny
Nákup kompresorů a příslušenství
5 neuesten Angebote
Frézky nástrojářské - FN 32, výrobce TOS
Frézky nástrojářské - FNGP 40 CNC, výrobce INTOS
Soustruhy CNC - Masturn 50 CNC, výrobce MAS
Lisy hydraulické - P6381, výrobce Stanko SSSR
Soustruhy hrotové - SU 100/2000

Začíná nejnáročnější období pro auto i řidiče

18/11/2011

Zima je pro automobil nejnáročnějším obdobím v celém roce. Poradíme, co je třeba udělat, aby bylo auto připraveno na všechny zimní nástrahy.

Nejdůležitější je nechat přezout letní pneumatiky za zimní. Zimní pneumatiky mají měkčí směs, takže jejich trakce a celkově ovladatelnost vozidla na sněhu je mnohem lepší. Kvalitní zimní pneumatiky stojí od 1500 korun výše (za 1 kus), levným pneumatikám z hypermarketů je dobré se vyhnout. Letos jsou poprvé zimní pneumatiky povinné na českých silnicích. [celá zpráva]

Jet s autem do servisu? Pokud je pravidelně servisované ve výborné kondici, je to možná zbytečné. V tomto případě stačí nechat přezout pneumatiky a do ostřikovačů dolít zimní směs. Automobily s horší kondicí si návštěvu servisu rozhodně zaslouží. Zde je dobré nechat zkontrolovat baterii - technici udělají zátěžový test a případně ji dobijí. Při návštěvě servisu je dobré nechat rovněž zkontrolovat hustotu chladicí kapaliny. Servisy mají na podzim často zlevněné servisní akce (100 - 300 korun podle typu značky).

Sami si pak můžete natřít gumové těsnění dveří speciálním přípravkem, který seženete na čerpacích stanicích nebo v prodejnách s autodoplňky. Zkontrolujte také stěrače, a pokud bude gumové těsnění opotřebované, kupte nové. Důležité je nalít do ostřikovačů nemrznoucí směs – přední okna se v zimě „ráda“ špiní a běžná letní směs by vám v zimních měsících zamrzla.

Rozmrazovač i sněhové řetězy

Dobré je přikoupit rozmrazovač zámků (a pochopitelně jej nenechávat v autě), výbornou službu udělají i sněhové řetězy, které se dávají na hnaná kola (tj. ve většině případů na přední). Pokud jezdíte do hor a nemáte pohon všech čtyř kol, jde o šikovnou pomůcku (některé úseky horských silnic mají dokonce nasazení řetězů povinné). Nasazení řetězů není vždy úplně snadné, proto doporučujeme vyzkoušet si nasazení „nanečisto“ - určitě je to lepší, než poprvé nasazovat řetězy v noční chumelenici na horské silničce.

V zimě je v autě dobré vozit lopatku, škrabku a vhodná je i malá skládací lopatka a silné lano nebo kurty. Pokud máte vznětový motor, je dobré mít i speciální aditivum, které pomáhá v případech, kdy (především nekvalitní) nafta v nádrži zamrzne. Pokud jej nemáte, pomůže nalít do nádrže 1 – 3 litry benzínu (podle množství paliva, které je v nádrži). Nezapomeňte si zejména u delších cest vzít s sebou do auta zásoby jídla a pití - nikdy nevíte, kdy sněhová vánice či dopravní nehoda silnici zablokuje... Ze stejného důvodu je dobré nejezdit v zimě s poloprázdnou nádrží.

 

auto11_600

 

 

V zimě jsou na automobil kladeny vyšší nároky.

FOTO: Jan Sajdl

 

 

www.novinky.cz

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU