Výmalba interiérů | |
Odstranění objektu | |
Paletové regály | |
Protipožární automatické dveře | |
Pořízení nábytku |
02/07/2010 |
Povinnosti výrobců a dovozců automobilů podle zákona o odpadech se možná zmírní. Například sběrné místo pro vraky aut by neměli mít v každé větší obci. Počítá s tím senátorský návrh novely zákona o odpadech, s nímž se dnes horní komora ztotožnila. Novelu tak nyní dostane k projednání sněmovna. Senátoři za ODS, ČSSD a TOP 09 novelu předložili kvůli tomu, že poslední úprava zákona o odpadech byla podle nich přísnější než rámcová směrnice EU o odpadech, kterou převáděla do českého právního řádu. Proti novele protestovalo také Sdružení automobilového průmyslu. Senát tuto úpravu ale přesto letos v dubnu schválil kvůli tomu, že její změny by prodloužily proces jejího schvalování. Rychlé přijetí bylo nutné kvůli postoji Evropská komise, která podle tvůrců novely vedla s Českou republikou už tři řízení kvůli absenci směrnice v českém právním řádu. Výrobci a dovozci automobilů musejí podle schválené novely poskytovat zpracovatelům vraků podrobnější údaje o automobilech, třeba o jejich demontáži a skladování, a informovat je o možnostech recyklace automobilů. Senátoři navrhují v souladu se směrnicí z tohoto okruhu výslovně vyjmout informace, které jsou předmětem obchodního tajemství, či práv průmyslového vlastnictví výrobců. Senát navrhl také zrušit povinnost výrobců a dovozců aut zřídit nejméně jedno sběrné místo pro vraky vozidel v každém obvodu obce s rozšířenou působností. Místo toho pro ně chtějí zavést povinnost zajistit "přiměřeně dostupnou" síť sběrných míst pro vraky. Argumentují tím, že v Česku je nyní přes 500 takových míst, z nich asi 370 funguje. Požadavky směrnice by tedy byly splněny. |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU