banner
5 neuesten Anforderungen
Poptávka - Poptávám rekonstrukci střechy včetně dodání materiáu
Světlé palety CP3
Oprava VZT
Nákup víceúčelového vozidla
Revitalizace budovy
5 neuesten Angebote
STŘÍHAČKA BETONÁŘSKÉ SÍTÍ MAFIX 6000
VOLNÁ KAPACITA! Drcení plastových výlisků
Nabídka - permanentní magnety - feritový blok - 19,8x15,2x6 (MA) mm
Dodávky CNC dělících strojů
Automatické parkovací systémy GREEN Center

Ražené železniční tunely jsou stavebně dokončené

12/02/2013

Čtyři železniční tunely, které razila divize 1 Subterra v rámci projektu Modernizace trati Votice-Benešov u Prahy, stavbaři dokončili. Poslední tunel Tomický II předali k vystrojení na konci dubna. 


Subterra se modernizace trati účastní jako člen Sdružení Vo-Ben. Stavba řeší především zdvojkolejnění celého více než osmnáct kilometrů dlouhého úseku spolu s úpravou geometrické polohy hlavních kolejí. Dále jsou prováděny činnosti, jejichž výsledkem bude zvýšení traťové rychlosti až do hodnoty 160 km/h. Dosažení těchto parametrů není možné docílit v podstatné délce na stávající železniční trase, proto jsou hlavními stavebními objekty směrové přeložky trati. V rámci těchto přeložek byly realizovány čtyři ražené a jeden hloubený tunel. Dodavatelem všech ražených tunelů pro divizi 3 je divize 1 naší společnosti.
Za stanicí Votice je první Votický tunel délky 590 metrů a jako jediný byl budován v otevřené hloubené jámě. Navazuje na již zprovozněný Olbramovický tunel délky 480 metrů, z toho je 360 metrů ražených a 120 metrů hloubených. Další přeložka trati je za stanicí Olbramovice a její součástí je i nejdelší dvojkolejný, 1044 metrů dlouhý Zahradnický tunel, kde ražený úsek je dlouhý 936 metrů a hloubený 108 metrů. Za zastávkou Tomice pokračuje nová trasa 324 metrů dlouhým Tomickým tunelem, který má ražený úsek dlouhý 216 metrů a hloubený 108 metrů. Následuje poslední přeložka trati, jež obsahuje poslední 252 metrů dlouhý tunel Tomice II, u kterého ražený úsek představuje 204 metrů a hloubený úsek 48 metrů. „Olbramovický tunel je již ve zkušebním provozu déle než rok. V Zahradnickém, a obou Tomických tunelech nyní probíhají práce na vystrojení, které provádí další zhotovitelé sdružení,“ říká k aktuálnímu stavu vedoucí projektu Vo-Ben za Divizi 1 Radim Šponar. Zahájení zkušebního provozu ve zbylých třech tunelech bude 29.8.2012
Všechny tunely jsou sice stavebně dokončené, přesto je kolem nich vidět čilý stavební ruch. „V současné době ještě provádíme odvozy hmot z mezideponii a práce na terénních úpravách v okolí Tomických tunelů. V únikové štole a šachtě Zahradnického tunelu pro nás divize 4 dokončuje práce na vzduchotechnice. Také se připravujeme na cvičení Integrovaného záchranného systému, během kterého dojde k simulované srážce dvou vlaků s následným požárem. Mělo by se uskutečnit v polovině srpna,“ dodává Radim Šponar.


Ke zprovoznění modernizované trati by mohlo dojít už na přelomu tohoto roku. K úplnému dokončení stavby dojde podle investora Správy železniční dopravní cesty na konci roku 2013.

 

tunel_456

 

S u b t e r r a  a.s.

Bezová 1658/1

Praha 4 - Braník, 147 14

 

Kontaktní údaje

Tel.: +420 244 062 222
Fax: +420 244 466 179
E-mail:
Internet:

 

 

http://firmy.industry-eu.cz/s-u-b-t-e-r-r-a-as

 

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU