banner
5 neuesten Anforderungen
Výmalba interiérů
Odstranění objektu
Paletové regály
Protipožární automatické dveře
Pořízení nábytku
5 neuesten Angebote
Kovoobrábanie
Svařovací invertor pro svařování metodou MMA a TIG.
Horizontální vyvrtávačka WH 10 CNC po generální opravě a modernizaci
Opravy nástrojů
Plastové přepravní boxy

Průzkumy ekologického smýšlení mezi britskými spotřebiteli

28/07/2010

Jen jedna čtvrtina zákazníků má ponětí o použití obnovitelných surovin v obalech, a dokonce ještě méně jich slyšelo o FSC, zjistil průzkum asociace výrobců kartonů ACE (Alliance for Beverage Cartons and Environment UK). Z 1001 dotázaných nakupujících 26 % vědělo o obnovitelných materiálech a jen 16 % znalo logo FSC. Ovšem po vysvětlení koncepce prohlásilo 94 % spotřebitelů jak FSC, tak obnovitelné suroviny za významné. Richard Hands, předseda ACE UK a manažer pro životní prostředí Tetra Pak UK, doplnil, že posun výrobců směrem k obnovitelným materiálům je v souladu s nedávno vydanou vládní „potravinovou strategií 2030“, která volá po udržitelném způsobu výroby, zpracování a distribuce potravin. Podle průzkumu, do nějž Newcastle Business School při Northumbrijské univerzitě zapojila více než 400 nakupujících, chtějí 2 % britských zákazníků na potravinách „uhlíkové etikety“. První fázi studie, jak zákazníci vnímají „zelenou problematiku“ při nákupu potravin, dokončila Zaina Gademaová v prosinci. Dotazovala se celkem 432 nakupujících ve všech významnějších britských supermarketech, zda se zajímají o uhlíkové etikety, zda znají vlastní uhlíkovou stopu, jestli považují klimatickou změnu za významný problém a jestli snadno chápou současné etikety. Výsledky ukázaly, že 83 % nakupujících nezná vlastní uhlíkovou stopu, ale skoro třem čtvrtinám respondentů by jasnější etiketování potravin pomohlo „myslet zeleně“. 63 % dotazovaných si myslí, že uhlíkové etikety jsou velmi užitečným indikátorem ekologičnosti, ačkoli při výběru potravin je pro ně stále mnohem důležitější kvalita a chuť (76 %) než uhlíkové emise (44 %) či potravinové kilometry (food miles, 42 %). Přesto 68 % prý v posledních 10 letech výrazně změnilo svoje nákupní zvyky: zajímají se o výrobky z volné pastvy (46 %), fair trade (42 %), z místních zdrojů (32 %) a organičtější a méně zpracované potraviny (32 %). Tato zjištění byla zveřejněna začátkem ledna poté, co se britská Konzervativní strana zavázala po svém zvolení zavést institut supermarketového ombudsmana a legislativu k posílení „poctivého etiketování“.

Chcete být informování o poptávkách dříve než ostatní? Registrovat se k odběru novinek
banner

Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU