Opravený železniční most ve Strakonicích
8. listopadu byl ve Strakonicích slavnostně otevřen nový železniční most na jednokolejné trati z Českých Budějovic do Plzně. Nahradil původní starý kamenný klenbový most, který již nevyhovoval potřebám dopravy ve městě. Investorem stavby, jejíž celková cena je 23 mil. Kč včetně DPH, bylo město Strakonice. Projekt zpracovala firma PONTEX spol. s.r.o. z Prahy a zhotovitelem byl závod Dopravní stavby akciové společnosti OHL ŽS.
Původní most pod jednokolejnou železniční tratí byl široký pouze 3,8 metru, takže se pod něj vešel pouze jeden jízdní pruh a maximální výška projíždějících vozidel byla 2,8 metru. Nemohly tudy projíždět například ani autobusy MHD. Pod mostem nejen jezdila obousměrně auta, ale sloužil také jako pěší přístupová cesta pro zaměstnance nedaleké továrny ČZ Strakonice.
Město Strakonice se jako investor stavby rozhodlo objekt přestavět na nový deskový most široký 11,3 metru. Díky tomu jsou nyní pod mostem dva jízdní pruhy lemované dvěma chodníky a navíc i cyklostezka. Podjezdná výška nového mostu se zvýšila na 3,5 m. Komunikace pod novým mostem může do určité míry nahradit hlavní silniční podjezd, například v případě jeho nutných oprav. |