Veřejná zakázka - Dodávka CNC brusky na kulato a dvou CNC ostřiček | |
Nákup posilovacích strojů | |
Dodávky zásahové obuvi | |
Zajištění dodávek spojovacího a spotřebního materiálu | |
Vrtné nářadí a náhradní díly |
04/12/2013 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Německý klub ADAC a rakouský autoklub ÖAMTC ve svém testu prověřily sedm tradičních sněhových ocelových řetězů, dvě rychlomontážní verze a tři verze ze syntetického materiálu. V testu se objevily i dva spreje. Výsledky testu žádné překvapení nepřinesly. Tradiční ocelové sněhové řetězy nabídnou největší účinnost, třebaže manipulace s nimi není obvykle úplně snadná. Všech sedm testovaných řetězů z oceli dosáhlo podle posudku ADAC výsledku "dobrý". Nejlépe dopadly modely Servo od firmy Pewag a Klack & Go New od firmy Walmec. Prvně jmenované řetězy přijdou zhruba na 2300 korun, výrobek Walmecu se v Česku neprodává (v Německu stojí zhruba 134 eur). Nasazování řetězů chce cvik, napoprvé to jednoduché rozhodně není. FOTO: ADAC Těsného výsledku "dobrý" dosáhl i nejlevnější model, "Alpin Mountain 9 mm" za 30 eur (cca 810 korun). U něj však uživatelé podle německo-rakouských autoklubů musí slevit z nároků na snadnou manipulovatelnost a přilnavost ke sněhu.
Sprejové řetězy jsou prakticky k ničemuKdo nechce kovový řetěz, může zkusit látkový. Potah se však velmi rychle opotřebuje a rovněž trakční vlastnosti nejsou tak dobré jako u ocelových konkurentů. Výsledku "dobrý" těsně dosáhl potah "Easy Grip" od Michelinu. S uzavřeným syntetickým materiálem pracují také RUD Softspike a Auto Sock. Oba vyšly z testu s „uspokojivým“ výsledkem; musíte ale čekat horší jízdní vlastnosti na ledu a rychlé opotřebování potahu. Testem prošly i dva "řetězy ze spreje". Nastříkaná vrstva produktu Snow Grip (cena kolem 200 korun) a Bullock Reigenspray dle komisařů vydržela jen několikeré otočení kol - poté efekt zcela zmizel. Koupi tak nelze doporučit. „V zimě, na sněhu a ledu jsou nejlepším pomocníkem tradiční kovové sněžné řetězy. Jejich odolnost dokládají pevně svařovaná kovová oka, minimální použití plastových komponentů a další detaily. Pokud jde o látkové sněžné řetězy, v Čechách jsou stále spíše výjimkou a naši odborníci je považují za pomůcku pro rozjetí, ne pro delší trasu, a navíc nejsou v Rakousku uznávány za plnohodnotné řetězy,“ řekl pro Novinky.cz Petr Vomáčka z ÚAMK.
www.novinky.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU