Veřejná zakázka - Dodávka CNC brusky na kulato a dvou CNC ostřiček | |
Nákup posilovacích strojů | |
Dodávky zásahové obuvi | |
Zajištění dodávek spojovacího a spotřebního materiálu | |
Vrtné nářadí a náhradní díly |
18/12/2013 |
Patnáct historických pragovek z let 1910 až 1939 vystaví od čtvrtka 19. prosince ve svých prostorách Národní technické muzeum v Praze. Na expozici se podílelo Automuzeum Praga ve Zbuzanech a také několik soukromých sběratelů, oznámil mluvčí muzea Adam Dušek. Automobilka Praga, tedy automobilní oddělení největšího pražského strojírenského podniku, který postupně nesl názvy První českomoravská továrna na stroje v Praze, Českomoravská-Kolben a Českomoravská-Kolben-Daněk, má významné místo v dějinách českého automobilového průmyslu. Automobilka se sídlem v Praze-Libni byla založena v roce 1907 a v následujících čtyřech desetiletích tvořila spolu s továrnami Laurin & Klement - Škoda v Mladé Boleslavi a NW - Tatra v Kopřivnici "velkou trojku" domácích automobilových výrobců. Ještě na přelomu třicátých let pragovky doma nejprodávanějšíVe druhé polovině dvacátých let a na přelomu let třicátých byly pragovky dokonce nejprodávanějšími vozy na domácím trhu. Výstava dokumentuje, že zákazníci si mohli vybrat z široké nabídky osobních automobilů. Od malého vozu Praga Piccolo litrové třídy až po čtyřlitrový luxusní automobil Praga Grand, kterým jezdil i prezident Masaryk. Významnou část produkce továrny tvořily i užitkové automobily, vyráběné v širokém výběru nástaveb; od nákladních valníků a cisteren, přes autobusy a sanitky, až například po požární a popelářské vozy. Výrobu osobních automobilů Praga ukončila druhá světová válka. Po roce 1947 byla pod značkou Praga vyráběna už jen nákladní auta.
www.novinky.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU Poptávky a nabídky Industry-EU