![banner](/images/banner1_lite.jpg)
Realizace rekonstrukce objektu | ![]() |
Vývoz a likvidace odpadů | ![]() |
Realizace opravy čerpadel | ![]() |
Vzdělávání pro členy | ![]() |
Dodávka CNC vertikálního obráběcího centra | ![]() |
31/10/2012 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Minulý týden na český trh vstoupily dva malé automobily. Konkrétně jde o čtvrtou generaci Renaultu Clio a omlazený Ford Fiesta. Porovnali jsme obě novinky se zkušeným veteránem, v Česku prodejně oblíbenou Škodou Fabia.
Ford Fiesta (2012, facelift) FOTO: Ford
Omlazená fiesta se začne vyrábět od 5. listopadu v továrně v Kolíně nad Rýnem. Čtvrtá generace clia se už začala vyrábět, ve Francii a v Turecku. V případě clia je na výběr čtveřice motorů, přičemž dva jsou naftové. Fiesta se nabízí se šesticí motorů a jako jediná z porovnávané trojice existuje rovněž ve třídveřové variantě (v tomto článku ale porovnáváme ve všech parametrech 5dveřovou verzi). Novinkou ve fiestě je i dvouspojková automatická převodovka PowerShift zkombinovaná s motorem 1.6 Duratec Ti-VCT o výkonu 105 k.
![]() Škoda Fabia FOTO: maž, Novinky Škoda Fabia druhé generace v karosářské verzi hatchback má v nabídce dokonce osm motorizací, ovšem je to dáno také tím, že 1,6 TDI CR DPF se nabízí hned ve třech výkonových verzích (55, 66 a 77 kW). Základem je tříválcové 1.2 HTP ve verzích 44 a 51 kW. Pokud porovnáme rozměry těchto tří automobilů, pak je clio nejdelší. Malý renault má rovněž největší šířku a nejdelší rozvor náprav: clio 2589 mm, fabia 2451 mm a fiesta 2489 mm. Kufr má dle očekávanější největší fabia (315 l), na druhém místě je s o 15 litrů horším výsledkem clio a nejmenší kufr dle normovaných měření má fiesta (276 l). Na výšku je největší fabia (1498 mm), fiesta je na tom podobně (1495 mm) a nejnižší je clio (pouhých 1448 mm).
Pro cenové porovnání jsme vybrali vždy nejlevnější motory z nabídky a vždy základní výbavový stupeň. V případě Fordu Fiesta je to motor 1,25 Duratec (44 kW), fabia má coby základní motorizaci tříválcové 1,2 12V HTP (44 kW) a clio čtyřválcovou 1,2 16V s výkonem 54 kW. Motory všech tří konkurentů jsou spojeny s pětistupňovými manuálními převodovkami.
Nejlevnější je díky současné cenové akci Fabia, která stojí 200 900 korun. V základu ale na rozdíl od popisované konkurence nemáte ESP ani elektrické stahování předních oken. Na druhou stranu ušetříte za klimatizaci, namísto bezmála 35 000 korun zaplatíte jenom 10 000 korun a k tomu dostanete i centrální zamykání. Nejvíce airbagů nabízí fiesta (je jich sedm včetně kolenního), u clia zase dostanete největší kola. U všech automobilů jsou v základu ocelová kola, za litá se připlácí. U všech aut si zájemci o klimatizaci musí připlatit, nejvíce u fiesty (25 000 korun).
www.novinky.cz |
Proč využívat Industry-EU? Cíle portálu Industry-EU
Poptávky a nabídky Industry-EU